Thursday, November 4, 2010

Kodulehe loomine

Kui sain ülesandeks valida teema, mis antud kursuse ülesannetest enim meeldis, oli kohene mõte kirjutada kodulehe koostamisest. Hetkeks käis ka läbi mõte rääkida ajaveebist, kuid siiski jäin oma esmasele valikule kindlaks ning räägin siis lähemalt kodulehest.

Kui kursuse alguses kuulsin, et tuleb koostada koduleht, tekkis mul tunne, et ma võtan end antud kursuselt maha ja kooli ma ei lõpeta. Lihtsalt see ülesanne tundus niivõrd utoopiline ning mitteteostatav, et tekkis allaandmise tunne. Kuid siiski tundsin põnevust ning  ka soovi end ületada ning koduleht siiski ära teha.

Kodulehe teemaks valisin Suurtükiväepataljoni. Teema valik tulenes sellest, et olin nädal varem käinud esmakordselt kellelgi sõjaväes külas ning sain osa sõdurivande andmisest. Et see kogemus oli endiselt säravalt meeles, tundus tol hetkel parim valik teha koduleht just nendest. Samuti olid mul ju pildid ning videod neist omast käest võtta. Nii saigi asuda kodulehe meisterdamise kallale.

Suurimaks üllatuseks oli see, et kellegi teise kodulehte saab justkui kopeerida. Laadisin alla endale vajalikud programmid ning nii see protsess alguse saigi. Valisin enda kodulehe alustalaks kaugõppija, Ene N'i kodulehe, mis rääkis Tõnis Mägist. Suur oli üllatus, kui lihtsalt sai seda lehte enda järgi kohandada, muutes vaid teksti ning mõningaid koode. Esimene leht sai kenasti valmis.
Järgmise lehe juurde asudes, mille otsustasin teha sõdurilauludest, sain suure pettumuse osaliseks, kui avastasin et minu arvuti ei tuvasta automaatselt täpitähti. Et aga enamik lauludest sisaldas hulgaliselt õ, ä, ö, ü-tähti, hakkasin neid ükshaaval asendama koodidega. Kui olin sellega pool tundi vaeva näinud, oli pilt silme eest kirju ning tekkis taaskord tunne, et kodulehte ma iial valmis ei saa. Kuid et ma allaandja tüüpi inimene pole ning et ka üle poole kodulehest oli valmis, otsustasin siiski sellega kenasti lõpule saada.
Viimase lehe valmistamise juures olin taaskord kimbatuses, sest ei osanud otse arvutist oma videot lehele üles laadida. Proovisin küll koodidega ning teha ka samamoodi nagu piltidega, kuid asja sest ikka ei saanud. Seega laadisin video üles populaarsesse keskkonda youtube'i ning lisasin video kodulehele seeläbi.
Omamoodi katsumus oli ka piltide ning tausta lisamine. Pildid jäid kord liiga suured, kord liiga väikesed. Et tausta ei tahtnud ühevärvilist, otsustasin sõdurimundri mustri kasuks. Kui minu arvutis jäi üldmulje kena ning tekst tume ning loetav, siis ebameeldiva üllatusena avastasin, et teiste arvutis pole tekst taustalt üldse nähtav. Nii hakkasin erinevate programmidega tausta heledamaks muutma. Kuid sai ka see kenasti lisatud ning loodetavasti on kiri sealt pealt endiselt loetav.

Kõige kurvemaks osutus aga see, et peale suure vaeva nägemist ei läinud mu koduleht validaatorist läbi. Kõige hullem selle juures oli just see, et vigadeks luges ta koode, mis olid vajalikud. Loengus üritasin õppejõuga koos neid koode asendada, kuid see aga tekitas lehele veel rohkem vigu.  Et kogu selle ülesande mõtteks oligi teha koduleht just selline, et ka erivajadusega inimesed seda korrektselt näeksid, olin ikka üsnagi nördinud ning pidasin seda ülesannet enda seisukohast justkui läbikukkunuks.

Miks mulle siis antud ülesanne enim meeldis? Meeldis see, et sain teha midagi sellist, mis tundus nii kauge ja võimatu, midagi mida ma muidu poleks iial teinud ega ka osanud teha. Meeldis eneseületuse tunne, et sain siiski hakkama, kuigi mitte nii korrektselt kui oleksin soovinud. Meeldis, et saime ise valida teema, sest nii saime teha millestki hingelähedasest, millestki mis meid huvitas.
Leian, et antud ülesanne oli kasulik, saime tutvuda validaatoriga, mis on meie eriala seisukohast äärmiselt vajalik ning samuti saime õpetuse kuidas koostada lihtsamat tüüpi kodulehte. Igaüks kel huvi, saab end ise edasi arendada ning luua keerulisemaid lehti, põhi on meil ju nüüd selle jaoks olemas. Samuti saame seda tulevikus ka edasi anda oma õpilastele, olgu see siis kodulehe koostamise läbi või validaatori kontrolli seisukohast.
Põnevaim kuid raskeim ülesanne antud kursuse jooksul.

1 comment:

  1. Katrin, teie aus ja südamlik kirjeldus tõesti kursuse kõige keerulisemast ülesandest on nii armas. Kahjuks sain minagi antud kursuse käigus hea õppetunni, et kopeerimine ei pruugi alati õnnestuda, kuna erinevad süsteemid kodeerivad peale 'Paste' korraldust tulemusi lahti erinevalt. Seepärast tekkis arusaamatuid vigu, mida palja silmaga kohe ei näe, näiteks üheks kurjaks juureks on tühik! Aga jah, alati on meeldejääv see, mille kallal on vaeva nähtud ja peab tunnistama, et antud ülesande näol õpetab K.Kikkas meile kõigile lugupidamist erivajadustega inimeste vastu.
    Tänan teid , et olite nii tubli, kui aega ja veel tahtmist on siis püüdke ikkagi jagu saada koodist, et teie leht läbiks validaatori. Olen nõus teid aitama, aga seda võiks teha järgmisel aastal veebruarikuus, siis ei ole meie töötempo ehk nii suur. Lihtsalt on vaja süveneda ja kui leiate veel videofailide validatori, siis saab sellesti veast jagu. Soovitan teil uurida kaugõppija Liis Vääna lkoduehte.

    ReplyDelete